Door al mijn jarenlange ervaring heb ik kunnen begrijpen hoe belangrijk het is om mensen de beste prijs te bieden voor de goederen die ze leuk vinden. Bij het ontwerpen van logo's, websites, brochures, grafische ontwerpen, enzovoort is het erg belangrijk om rekening te houden met het onderhoud van deze producten. Ik heb heel wat dingen moeten leren over de kunst van logo en grafisch ontwerp.
Het moeilijkste aan logo en grafisch ontwerp is ervoor te zorgen dat de producten in het oog springen en dat de boodschap of het uiterlijk van de illustratie doordringt tot in het hart van de lezer. Veel mensen voelen zich aangetrokken tot uw bedrijf wanneer u met succes logo's voor de producten heeft ontworpen. U moet er echter voor zorgen dat dezelfde ontwerpen voor uw klanten werken wanneer ze de producten ontvangen.
Daarom moet je rekening houden met elk klein detail. Of je nu een professionele illustrator gebruikt of je eigen innovatieve ontwerpen gebruikt, je moet op de hoogte zijn van alle vereisten waaraan een logo moet voldoen. Enkele zaken waar u rekening mee moet houden zijn:
1. duidelijkheid van de tekst
2. gemak van het lezen van het bericht
3. of de tekst kleiner of even groot is als de afbeelding
4. heeft het lettertype voldoende contrast.
Het bovenstaande zijn slechts enkele van de redenen waarom u ervoor moet zorgen dat uw illustrator dezelfde consistentie in uw boodschap brengt in al het materiaal dat u gebruikt. Op deze manier kunt u ervoor zorgen dat wanneer uw illustrator een afbeelding voor een pen maakt, deze er op dezelfde manier uitziet als u deze op uw website plakt.
Hieronder vindt u enkele tips waarmee u rekening moet houden bij het ontwerpen van uw eigen logo's en illustraties:
1. constante inspiratie – zorg ervoor dat u, voordat u uw illustrator stuurt, een bewerking van uw inspiratie vanaf het eerste ontwerp hebt verzonden. Een nabewerking is altijd de beste tool om je illustrator gemotiveerd en alert te houden.
2. waarschuwingen voor illustratoren – het is erg belangrijk om een logo te maken met waarschuwende elementen, die als richtlijn voor hen zullen dienen om de vergelijkingen te maken die in toekomstige werken vereist zijn. Enkele van deze waarschuwingen zijn: afbeeldingen met minder contrast die minder abstract zijn, figuren met minder details en logo's die aanzienlijk meer tekst bevatten dan de afbeeldingen.
3. manier van communiceren – terwijl u een logo voor uw illustrator ontwerpt, is het ook belangrijk dat u ervoor zorgt dat de boodschap duidelijk en begrijpelijk is. Zorg ervoor dat u tijdens het maken van een logo rekening houdt met de volgende richtlijnen voor berichten:
– maak het logo lichtgewicht
– zorg ervoor dat het logo opgaat in het kleurenschema van de achtergrond
– zorg dat het logo niet te veel opvalt
– zijn de logo's eenvoudig genoeg om op te vallen?
– identificeert het logo het bedrijf gemakkelijk? Staat het logo bijvoorbeeld strategisch bovenaan de afbeelding?
4. de laatste hand gelegd, inclusief een goede naam en pakkende zinnen, de illustrator moet zelfverzekerd genoeg zijn om de boodschap over te brengen aan de kijkers. Een goede illustrator weet dat er veel benaderingen zijn voor ontwerpen en dat elke benadering verschillende risicofactoren met zich meebrengt.
Houd dus rekening met het belang van het selecteren van een deskundige ontwerper, die zowel creatief als financieel duurzaam is. U kunt dit bereiken door een getalenteerde illustrator in te huren die ook bekend is met webmarketing.